top of page
  • Szerző képeFanni Faragó

Konfliktusok: Kiabálás. Reklamáció 2.


Egy üzletben válogattam, amikor erős, kiabáló szavakkal reklamált egy vevő valami miatt, a tartalmát nem értettem pontosan. Olyan hangosan és indulatosan beszélt, hogy elkezdték körülállni őt és az eladót. A bámészkodók talán még jobban felingerelhették, mert csak rátett még egy lapáttal. Az eladó eközben egyetlen szót sem szólt, csak figyelmesen hallgatta, mintha a reklamáló teljesen nyugodtan mondaná el a problémáját.

Mivel nem sikerült ennél nagyobb hatást kiváltania és közben egyre többen állták körül, lassan elbizonytalanodott, kis idő múlva már átlagos beszélgetési hangnemben folytatta. Ekkor szólalt meg először az eladó, hogy mit mondott, azt nem hallottam, de a hangja nyugodt volt. Utána már teljesen békés hangon folyt a beszélgetés.


A legtöbb konfliktus attól lesz igazán súlyos, hogy elveszítjük a fejünket. Sokszor elég a figyelem, nem kell mindenre reagálni, pláne nem megsértődni. Ez csökkenti az érzelmi vihart és csak így leszünk képesek a valódi problémára figyelni. Munkában és otthon is…


Tóth Tamás

Comments


bottom of page