top of page
  • Szerző képeFanni Faragó

Konfliktusok: “A vevőnek mindig igaza van… Reklamáció 1.

  • Kérem, ez felháborító! Kétszer volt rajtam és már át is ázott! Ennyi pénzért elvárható, hogy száraz maradjon a lábam! Fizessék vissza az árát!


  • Értem. Mutassa csak! De hisz ez nem is vízálló! Legközelebb tessék megnézni a jelzéseket! Így nem cseréljük vissza, mert nem rendeltetésszerűen használta. Tisztítsa ki és még lehet azért használni, ha száraz az idő, de máskor ne vegye fel esőben és nézze meg a jelzéseket! Vegyen egy másikat, de azt már rendeltetésszerűen használja!

Hogy ténylegesen mi jogos és mi nem, az más lapra tartozik, de mi most induljunk ki abból, hogy ez esetben az eladónak van igaza. (Egyébként sem tudom elfogadni a címben megfogalmazott gondolatot a vevő “mindig” igazáról). A gond a hangnemben van: nem kell mindig igazat adni, de mindig érdemes megértően, kedves határozottsággal fogalmazni:

- Kérem, ez felháborító…stb.

- Nagyon sajnálom, hogy átázott a lába. Megnézem a cipőt… Tényleg kellemetlen, ez egy drága cipő. Sajnos kicserélni az átázás miatt nem tudom, mert ez csak száraz időben használható, nem vízhatlan lábbeli, ez a jelzés és itt a leírás mutatja. Szerencsére nagyobb baja nem lett a cipőnek, száraz időben még sokáig elegáns viselet. Ha gondolja, mutatok egy másikat, ami esőben is jó.


Tóth Tamás

Comments


bottom of page